Marketingowe nowinki 12/01/2013

Marketing jest tak powszechny i tak bardzo potrzebny dzisiejszej gospodarce, że biznesmeni nie wyobrażają sobie funkcjonowania biznesu bez zagadnień związanych z szeroko rozumianą reklamą i promocją. Również tempo rozwoju wszelkich chwytów marketingowych i powiązanych działań marketingowych jest nieustannie przyspieszające. Jeszcze do niedawna reklama miała przecież jednoznaczną definicję, a już trudno komukolwiek dokładnie zakreślić pojęcie marketingu. Marketingowcy promują, dbają o wizerunek firmy i wymyślają, jak pozyskać klienta i zatrzymać go na dłużej w danym przedsiębiorstwie. Tworzone są różnego rodzaju programy motywacyjne, których zadaniem jest utrzymanie kontaktu z klientem. Stali klienci to nie tylko stały dochód, ale również ich opinia przyciąga rzesze nowych klientów. Dobrym sposobem na zatrzymywanie klienta są różnego rodzaju programy lojalnosciowe dla firm i osób fizycznych, które pozwalają na dłuższą współpracę pomiędzy kontrahentami i zachęcają klienta do ponownych zakupów. Jak bardzo uzależniają takie programy lojalnościowe potwierdza fakt, że z kart stałego klienta korzystają prawie wszyscy odwiedzający hipermarkety, stacje benzynowe, a nawet sklepy internetowe.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.